logo
facebook

header

 

 

 

Wellness pobyt s jógou

Máte-li chuť na odpočinek ve wellness s jógou, můžete se přidat k nám!  Díky Lídě Novotné, která se opět ujala pořádání akce, se letos vypravíme jen kousek – do Přerova, do LH Hotel Jana**** Opět se jedná o víkend s polopenzí, jógou, neomezeným vstupem do wellness centra. Ubytování je předjednáno v pokojích Comfort, plně obsazený pokoj je v ceně 2000 Kč/osoba, jednolůžko 3000 Kč/osoba. Příjezd je naplánovaný na pátek 31.10.2020 ve 14:00, odjezd v neděli 1.11.2020 v 10:00 hodin. Wellness zahrnuje solnou a aroma páru, sennou bio saunu, finskou saunu, ochlazovací vědro, Kneippovy lázně, vířivku, tropické sprchy a sluneční louku. Strava – polopenze, snídaně formou teplého a studeného bufetu pro 1 osobu, večeře formou bufetu nebo tříchodového servírovaného menu s výběrem z nabídky pro 1 osobu. Ostatní služby: jóga bez nároku na honorář lektorky, uskladnění kol, zapůjčení kol a koloběžek, rezervace tenisového kurtu, wifi zdarma. Dále je možné dokoupit například obědy, parkování, ubytování domácích mazlíků. Pobyt si každý objednává a hradí sám na recepce@hotel-jana.cz, heslo pro rezervace JOGAvJANĚ, termín uzávěrky do 30.9.2020. Info Vám ráda poskytne paní Lída Novotná na tel. 603 717 305, které moc děkuji za ochotu a chuť organizovat pro naše jógování tuto akci. 

 

obr

Lekci jógy začínáme relaxací 

Současný člověk je přepracovaný, nervózní, vystresovaný… je v neustálém vypětí, spěchu, poklusu, honí se za povinnostmi. Moderní farmaceutický průmysl modernímu člověku nabízí spásu v pilulkách, které stejně problém neřeší.Nejúčinnějšími léky proti „nemocem“ dnešního člověka jsou kontrolované dýchání a relaxace; přičemž relaxace je nejúčinnějším protilékem na nervozitu a vnitřní napětí.Bez relaxace není jóga skutečnou jógou a není bez ní možný ani vnitřní klid a mír, natož pocit štěstí… Napjatá osoba, přestože má vše, nemůže být šťastná, jelikož si v štěstí sama brání.

Rozbalit celý text
 

Nezbývá, než se znova učit vědomě uvolňovat. Příležitost k tomu lze najít na začátku lekce „Jógy pro všechny“, která je koncipovaná jako 90-ti minutová. Začátek lekce je věnován relaxaci, která je prováděná v lehu na zádech; v pozici zvané šávásana.

Relaxací se učíme vědomému uvolnění svalového napětí v těle, stáváme se pasivním pozorovatelem a svědkem svého dechu, uvolňujeme mysl, myšlenky necháváme plynout, učíme se nacházet svůj vnitřní klid…učíme se hluboké relaxaci…, která nás vhodně připraví jak pro tělesné cvičení jógy, tak i pro vnímání duševní jógy, která cvičení ásan provází ruku v ruce.

Lysebeth, A.: Učím se jógu

 

rovnodennostZastav se a dýchej (kratičké cvičení) 

Pro cvičení si vyhraďte chvíli jen sami pro sebe. Záleží na vás jak dlouho vydržíte klidně sedět a dýchat. Ale – i deset minut pravidelného a opakovaného cvičení se počítá. 

Posaďte se do zkříženého sedu, srovnejte záda, ruce si položte na kolena. Pokud by jste měli dojem, že nedržíte záda správně srovnaná v jedné linii, klidně použijte třeba polštářek, kterým si podložíte hýždě. Hlavu jemně přitáhněte do krční jamky a ramena stáhněte od uší dozadu a dolů. Otevřete hrudník povytažením hrudní kosti vzhůru, čímž uvolníte bránici a budete dobře cítit jak se s nádechem trup rozšiřuje a naopak s výdechem stahuje.

Zavřete si oči a za zavřenými víčky sledujte svůj dech. Nádech i výdech veďte nosem. Zkuste se ve své mysli zastavit, hledat vnitřní klid a nevšímat si myšlenek, které by vás rozptylovaly. Pozorujte, jak do těla nádechová vlna vstupuje a s výdechem jak výdechová vlna tělo naopak opouští. Pokuste se harmonizovat svou mysl dechem, dýchejte klidně, zůstávejte sami se sebou tady a teď….

[/su_spoiler]