logo
facebook

header


Prodloužený wellness víkend s jógou a hormonální jógovou terapií dle Dinah Rodrigues – 13. až 15. září 2019Chata-Jana

Na podzim 2018 proběhl v příjemném komorním duchu wellness víkend na Chatě Jana s výšlapem na Lopeník. Pro víkendovou akci platí stejné podmínky jako vloni. Součástí ubytování je polopenze, wellness a další služby, které si objednává a hradí každý sám za sebe. Cvičení jógy je zdarma. Letos odcvičíme tři různé lekce jógy. Ponoříme se do integrální, dynamické a letos nově i hormonální jógové terapie dle Dinah Rodrigues. Zajdeme na výšlap a dopřejeme si spoustu sdíleného času i chvilek jen pro sebe.  

Chata Jana, stejně jako vloni, nabízí ubytování s polopenzí a wellness v ceně pro jednu osobu za 2120,- Kč nebo ubytování pro 2 osoby ve formě „balíčku 55+“ v ceně 4140,- Kč. Informace k typům ubytování nejdete zde: https://www.chatajana.com/pobytove-balicky.  V pátek je příjezd plánován mezi 14.00 až 18.00 hodinou, odjezd v neděli do 10.00 hod. Pobyt si hradí každý sám, musí být uhrazen do 30. června 2019, nutné je uvádět heslo „JÓGA“. Informace k ubytování a vystavení faktury za něj poskytne paní Mgr. Snížková, tel: 720 041 121. Případné dotazy k organizaci akce ráda odpoví paní Ludmila Novotná, tel. 603 717 305. Moc se těším, bez ohledu na počet účastníků zájezdu :) Eva  

obrLekci jógy začínáme relaxací 

Současný člověk je přepracovaný, nervózní, vystresovaný… je v neustálém vypětí, spěchu, poklusu, honí se za povinnostmi. Moderní farmaceutický průmysl modernímu člověku nabízí spásu v pilulkách, které stejně problém neřeší.Nejúčinnějšími léky proti „nemocem“ dnešního člověka jsou kontrolované dýchání a relaxace; přičemž relaxace je nejúčinnějším protilékem na nervozitu a vnitřní napětí.Bez relaxace není jóga skutečnou jógou a není bez ní možný ani vnitřní klid a mír, natož pocit štěstí… Napjatá osoba, přestože má vše, nemůže být šťastná, jelikož si v štěstí sama brání.

Rozbalit celý text
 

Nezbývá, než se znova učit vědomě uvolňovat. Příležitost k tomu lze najít na začátku lekce „Jógy pro všechny“, která je koncipovaná jako 90-ti minutová. Začátek lekce je věnován relaxaci, která je prováděná v lehu na zádech; v pozici zvané šávásana.

Relaxací se učíme vědomému uvolnění svalového napětí v těle, stáváme se pasivním pozorovatelem a svědkem svého dechu, uvolňujeme mysl, myšlenky necháváme plynout, učíme se nacházet svůj vnitřní klid…učíme se hluboké relaxaci…, která nás vhodně připraví jak pro tělesné cvičení jógy, tak i pro vnímání duševní jógy, která cvičení ásan provází ruku v ruce.

Lysebeth, A.: Učím se jógu

 

rovnodennostPodzimní rovnodennost

Podzimní rovnodennost představuje rovnováhu mezi dnem a nocí, které reprezentují protiklady dvou symbolů – slunce a měsíce. V den rovnodennosti jsou tyto dva symboly v rovnováze, Slunce vychází na východě a zapadá na západě, noc střídá den, tvoří dokonalý celek. Podzimní rovnodenností vstupujeme do dalšího ročního období, které v přírodě představuje nejen sklizeň úrody, ale i opadané listí, kratší dny a ochlazení.

 

Jóga rovněž představuje rovnováhu. Rovnováhu mezi tělem a myslí. Připravme se jako příroda na podzim. Skliďme energii načerpanou v létě a naučme se jí šetřit pro chladné zimní období. Zastavme se, dýchejme, nacházejme vnitřní klid, vnitřní krásu sebe sama, cvičme, abychom rozproudili a povzbudili svoje tělo ve správné činnosti. Najděme si čas jen sami pro sebe, kdy nás nikdo a nic nebude rušit!

Rozbalit celý text

Zastav se a dýchej (kratičké cvičení) 

Pro cvičení si vyhraďte chvíli jen sami pro sebe. Záleží na vás jak dlouho vydržíte klidně sedět a dýchat. Ale – i deset minut pravidelného a opakovaného cvičení se počítá ;)  

Posaďte se do zkříženého sedu, srovnejte záda, ruce si položte na kolena. Pokud by jste měli dojem, že nedržíte záda správně srovnaná v jedné linii, klidně použijte třeba polštářek, kterým si podložíte hýždě. Hlavu jemně přitáhněte do krční jamky a ramena stáhněte od uší dozadu a dolů. Otevřete hrudník povytažením hrudní kosti vzhůru, čímž uvolníte bránici a budete dobře cítit jak se s nádechem trup rozšiřuje a naopak s výdechem stahuje.

Zavřete si oči a za zavřenými víčky sledujte svůj dech. Nádech i výdech veďte nosem. Zkuste se ve své mysli zastavit, hledat vnitřní klid a nevšímat si myšlenek, které by vás rozptylovaly. Pozorujte, jak do těla nádechová vlna vstupuje a s výdechem jak výdechová vlna tělo naopak opouští. Pokuste se harmonizovat svou mysl dechem, dýchejte klidně, zůstávejte sami se sebou tady a teď….